Patron
projektu:
Mecenas projektu:
Pobraliście już
5
1
3
broszur
Pobierz darmową broszurę o profesjonalistach, wspomagając w ten sposób młodych dekarzy! Za każde unikatowe pobranie publikacji przekażemy 10 zł na zakup profesjonalnych narzędzi, by ułatwić absolwentom klas dekarskich podjęcie pracy w zawodzie.
Pobierz broszuręZapoznając się z wydawanymi w ramach akcji #DumnyDekarz publikacjami Dekarze, mieliście okazję poznać wiele... czytaj więcej
14 maja 2019 r. to dla polskiego dekarstwa nowa, symboliczna data. To wtedy pierwszy raz, za pośrednictwem ... czytaj więcej
Popyt na usługi dekarskie zawsze będzie miał się dobrze, jednakże branża zmaga się z niewystarczającą ilośc... czytaj więcej
#DumnyDekarz odpowiada na wymagania rynku związane z brakiem wystarczającej ilości rąk do pracy, jak również na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi dekarskie. Integrujemy środowisko dekarskie dbając przy tym o rozwój młodych adeptów rzemiosła. Trzecia edycja wspiera wyższy cel dzięki zaangażowaniu dekarzy na naszej stronie. Za każde unikatowe pobranie darmowej broszury Dekarze 02/2020 przekażemy środki finansowe na konto Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, które posłużą ufundowaniu zestawu profesjonalnych narzędzi najzdolniejszym absolwentom klas dekarskich.
Przyjmując definicję słownikową, dekarz to rzemieślnik zajmujący się kryciem i naprawianiem dachów. Polska nazwa ma korzenie w niemieckim słowie decken, oznaczającym pokrywanie i krycie. Jeszcze pod koniec XIX wieku tym, czym dzisiaj zajmuje się dekarz, trudnił się cieśla – rzemieślnik zajmujący się obróbką drewna, robieniem z niego konstrukcji budowlanych
i stawianiem drewnianych domów.
Tak więc dekarz dba o to, by dach, niezależnie od typu budownictwa, pełnił nie tylko podstawową funkcję, którą jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony przed czynnikami naturalnymi, ale również prezentował się estetycznie. A to wymaga kreatywności, logicznego myślenia, pokory i cierpliwości.
Udział nowych technologii, ilość pojawiających się ułatwień i rozwiązań, a także połączenie adrenaliny i intelektualnych wyzwań czynią ten zawód wyjątkowym. Najlepsi z dekarzy mają kalendarze wypełnione na wiele miesięcy w przód, zarabiając przy tym naprawdę atrakcyjne pieniądze.
Misją akcji #DumnyDekarz jest popularyzacja zawodu dekarza oraz stworzenie poczucia wspólnoty wśród profesjonalistów zajmujących się dekarstwem. W maju 2019 roku, pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy i patronatem mediów branżowych, ruszyła pierwsza odsłona inicjatywy. Naszym celem jest sprawienie, by szkoła dekarska była dla nastolatków atrakcyjnym wyborem.
Pierwsza odsłona akcji umożliwiała dekarzom dodanie zdjęcia, by w ten sposób zaprezentować siebie, swoją pasję lub wybraną realizację. Za każdą taką aktywność przekazaliśmy 10 zł na rzecz PSD, a zgromadzone środki posłużyły do ufundowania stypendiów dla najlepszych uczniów klas dekarskich.
W drugiej edycji osoby związane z branżą wzięły udział w głosowaniu, w którym – decyzją setek uczestników – wspieramy szkoły branżowe organizując profesjonalne szkolenia dekarskie dla uczniów.
Każdej edycji akcji towarzyszy broszura Dekarze, która stanowi zbiór wywiadów z profesjonalistami, którzy chętnie dzielą się swoją pasją, historią i doświadczeniami. Publikacja jest dostępna bezpłatnie w wersji cyfrowej.
Polskie Stowarzyszenie Dekarzy (PSD) zrzesza osoby zawodowo związane z dachami: wykonawców, ekspertów, projektantów, dostawców oraz producentów materiałów budowlanych przeznaczonych do budowy dachów. Stowarzyszenie działa nieprzerwanie od kwietnia 1999 r., przystępując 5 lat później do Międzynarodowej Federacji Dekarzy IFD, aktywnie angażując się w pracę Federacji.
Celami statutowymi Stowarzyszenia są między innymi działania prowadzące do upowszechniania zawodu dekarza, dbanie o dobre imię oraz integracja środowiska dekarzy a także doskonalenie kwalifikacji zawodowych członków, udzielanie pomocy w prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.
Warte odnotowania jest organizowanie przez PSD Mistrzostw Polski Młodych Dekarzy, gdzie laureaci mają szansę na reprezentowanie kraju na Mistrzostwach Świata i rywalizację z najlepszymi drużynami z całego globu. Polska dwukrotnie miała zaszczyt być gospodarzem tak wielkiego wydarzenia – w 2006 roku w Krakowie oraz w 2016 roku w Warszawie.
513
Osób pobrało naszą broszurę
213
Osób pobrało broszurę w bieżącej trzeciej edycji
21000
Broszur rozdystrybuowaliśmy w wersji papierowej
3426
Osób liczy już nasza społeczność na FB
Jesteś dekarzem lub działasz w branży deweloperskiej/wykonawczej?
Zapisz się do naszego newslettera już dziś i bądź zawsze na bieżąco z informacjami o nowych produktach, promocjach i ofertach.
Jeśli nie należysz do tej grupy, ale chciałbyś uzyskać więcej informacji o ofercie marki Dakea, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.