Blisko od dwóch lat, pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, akcja #DumnyDekarz stawia na popularyzację zawodu dekarza wśród młodzieży. Jednym z celów trzeciej edycji, jest próba zerwania ze stereotypowym obrazem pracowników budowlanych. Jak się okazuje, pomimo znacznej poprawy sytuacji, wciąż można spotkać się z negatywnym stosunkiem społeczeństwa i inwestorów do osób wykonujących ten zawód.
„Papolepa” i „alkoholik” antonimem #DumnegoDekarza
O tym jak, na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat, zmieniało się postrzeganie branży dekarskiej możemy przeczytać w publikacjach „Dekarze”, dostępnych na stronie dumnydekarz.pl, jak również na fanpage’u tej akcji. Z relacji tych wynika, że do wyraźnego polepszenia wizerunku, w ogromnej mierze, przyczynili się przedstawiciele tego zawodu. Stawiając na profesjonalizm oraz konsekwentną egzekucję określonych standardów pracy, dziś jawią się nam jako fachowcy oraz rzetelni partnerzy biznesowi.
Niechlubny obraz „papolepa” pod wpływem alkoholu, ze szczotką i kubłem na dachu, pozostał jedynie w pamięci tych, którzy kilkanaście lat temu zaczynali swoją dekarską karierę lub mieli z nimi styczność. Obecnie, jak podkreślają sami zainteresowani, z takimi epitetami spotykają się sporadycznie. Większość z nich wierzy, że rzetelność i odpowiedzialność przy wykonywanych pracach ostatecznie wpłynie na pozytywny obraz ich samych. Dlatego, w tym zawodzie, tak dużo uwagi poświęca się zdobyciu gruntownej wiedzy teoretycznej oraz praktycznej. Dekarze, to ludzie, którzy chętnie korzystają z wiedzy, biorą udział w szkoleniach dekarskich, jak również, chętnie tą wiedzą się dzielą z innymi.
Profesjonalizm w relacjach z inwestorami
Polepszeniu wizerunku, sprzyja ogólna zmiana kultury pracy w całym budownictwie. Respektowanie przepisów BHP, wpływa nie tylko na jakość świadczonych usług, jak również na bezpieczeństwo pracodawców i ich pracowników. Bohaterowie akcji #DumnyDekarz, wielokrotnie podkreślali, że poza inwestycją merytoryczną w pracowników, niezbędne jest wyposażenie ich w najwyższej jakości sprzęt i materiały, które są gwarantem należycie wykonanej pracy. To z kolei, przekłada się na wzrost zaufania inwestorów, którzy coraz częściej postrzegają dekarzy, jako równych partnerów biznesowych a nie podwykonawców.
Współczesny #DumnyDekarz
Dzisiejsi dekarze, to ludzie wykształceni, kulturalni, komunikatywni i otwarci na nowości. Znają swoją wartość, bowiem, każdy z nich sam na nią zapracował. Są to osoby, które nie boją się ciężkiej pracy i nowych wyzwań. Znajdują czas dla rodzinny i chętnie oddają się swoim pasjom poza pracą. Najlepszym tego świadectwem są ich własne historie, którymi chętnie dzielą się z innymi w ramach akcji #DumnyDekarz. Historie, które miejmy nadzieję, położą kres wszelkim stereotypom z nimi związanym.
Zachęcamy do śledzenia akcji na www.facebook.com/dumnydekarz oraz pobrania publikacji Dekarze.
Dekarze – wydawana w ramach akcji #DumnyDekarz broszura – to nie tylko zbiór opowieści o tym, czym się zajm... czytaj więcej
Zapoznając się z wydawanymi w ramach akcji #DumnyDekarz publikacjami Dekarze, mieliście okazję poznać wiele... czytaj więcej
Ministerstwo Edukacji i Nauki ogłosiło prognozę zapotrzebowania na pracowników... czytaj więcej
Konferencja on-line Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, 4.02.2021 czytaj więcej
Jesteś dekarzem lub działasz w branży deweloperskiej/wykonawczej?
Zapisz się do naszego newslettera już dziś i bądź zawsze na bieżąco z informacjami o nowych produktach, promocjach i ofertach.
Jeśli nie należysz do tej grupy, ale chciałbyś uzyskać więcej informacji o ofercie marki Dakea, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.