Dumny Dekarz

#DumnyDekarz – jak to się zaczęło?

14 maja 2019 r. to dla polskiego dekarstwa nowa, symboliczna data. To wtedy pierwszy raz, za pośrednictwem mediów branżowych, akcja #DumnyDekarz pokazała się szerszej publiczności. Inicjatywa marki Dakea, pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, promuje dekarstwo i zachęca młodzież do obrania właśnie takiej ścieżki zawodowej.

Pierwsza edycja, za pomocą możliwości wgrania na stronę zdjęcia z podpisem i logo akcji, umożliwiła pokazanie siebie, swojej pracy lub ulubionego hobby. Za każde takie działanie przekazaliśmy 10 złotych na rzecz Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Zebrane środki posłużyły do ufundowania stypendiów naukowych dla najzdolniejszych uczniów klas dekarskich.

Dodatkowym smaczkiem była publikacja Dekarze 1/2019 – zbiór wywiadów
z profesjonalistami, stanowiący źródło inspiracji, wiedzy i ciekawych przeżyć zawodowych dekarzy. Pierwszemu wydaniu przyświecały takie wartości jak renoma, wiedza, tradycja
i pasja. Wydanie jest wciąż dostępne bezpłatnie w wersji elektronicznej, a uczestnicy Ogólnopolskiego Dnia Dekarza oraz 20-lecia Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy mieli możliwość otrzymania wersji drukowanej.

 

Dekarskie powody do dumy

Wraz z początkiem kolejnego roku, oddaliśmy głos dekarzom – w dwóch tego słowa znaczeniach. Od lutego 2020 r. aktywnie prowadzony fanpage na Facebooku jest miejscem swobodnej dyskusji na tematy bliskie dekarzom. Pojawiliśmy się również na Targach Budma, gdzie przy wyjątkowym stanowisku rozdawaliśmy koszulki z logo inicjatywy, rozmawiając przy kawie na temat kondycji dekarstwa w Polsce.  

Na stronie akcji pojawiło się glosowanie, w którym osoby związane z branżą mogły wybrać jeden z trzech projektów, związanych bezpośrednio z przygotowywaniem kolejnej generacji do podjęcia się tego zawodu. Za każdy oddany głos przekazaliśmy 10 zł na inicjatywę, którą wybierała większość głosujących. Zebraliśmy kilkaset głosów, a ponad połowa uczestników zadecydowała, że najatrakcyjniejsze będą profesjonalne szkolenia dekarskie dla uczniów klas dekarskich biorących udział w programie Zawód Przyszłości Dekarz. 

Drugiej edycji również towarzyszyło kolejne wydanie Dekarzy, w którym można poczytać
o precyzji, samodzielności, przedsiębiorczości i kreatywności w dekarstwie. Publikację można pobrać bezpłatnie w wersji cyfrowej.

 

Zmierzch stereotypów

W grudniu 2020 r. oficjalnie rozpoczęliśmy trzecią edycję akcji #DumnyDekarz. Wyższy cel pozostał niezmienny – zainteresowanie nastolatków pracą na dachu, integrując przy tym środowisko dekarskie i tworząc poczucie wspólnoty. 

Kolejnej odsłonie również towarzyszy publikacja Dekarze. To już trzecie wydanie, a drugie w tym roku. Tym razem za każde unikatowe pobranie publikacji przekażemy 10 zł na zakup profesjonalnych narzędzi, by ułatwić absolwentom klas dekarskich podjęcie pracy w zawodzie.

Zachęcamy do pobrania publikacji a także polubienia profilu akcji #DumnyDekarz na Facebooku – www.facebook.com/dumnydekarz

Powiązane artykuły

Dumny Dekarz

Dekarstwo – zapotrzebowanie na profesjonalnych dekarzy będzie tylko rosło

Popyt na usługi dekarskie zawsze będzie miał się dobrze, jednakże branża zmaga się z niewystarczającą ilośc... czytaj więcej

Dumny Dekarz

Polskie Stowarzyszenie Dekarzy stara się o utworzenie zawodu Technik dekarstwa

Od 4 lat Polskie Stowarzyszenie Dekarzy prowadzi projekt pod nazwą „Zawód Przyszłości Dekarz”, mający na ce... czytaj więcej

Dumny Dekarz

Dekarzu, dołącz do akcji!

Misją akcji #DumnyDekarz jest popularyzowanie zawodu dekarza oraz stworzenie poczucia wspólnoty wśród profe... czytaj więcej

Dołącz do naszego newslettera!

Jesteś dekarzem lub działasz w branży deweloperskiej/wykonawczej? Zapisz się do naszego newslettera już dziś i bądź zawsze na bieżąco z informacjami o nowych produktach, promocjach i ofertach.

Jeśli nie należysz do tej grupy, ale chciałbyś uzyskać więcej informacji o ofercie marki Dakea, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.