Dumny Dekarz

Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw dekarskich

Wydawać by się mogło, że w dekarskim świecie, w którym łatwiej spotkać kolegę po fachu, niż konkurencję, współzawodnictwo nie ma racji bytu. Ilość nowopowstałych firm zajmujących się kryciem dachów od wielu lat jest na podobnym poziomie, a czas oczekiwania na usługę nie maleje. Istnieją jednak firmy, które niezmiennie znajdują się w czołówce firm dekarskich w Polsce, a ich zajętość wybiega daleko w przyszłość. Co sprawia, że cieszą się tak dużą renomą i rozpoznawalnością? Czynników może być wiele. Istnieją jednak gotowe i sprawdzone przepisy na sukces w branży, którymi podzielili się z nami bohaterowie akcji #DumnyDekarz, a my zebraliśmy je dla Was poniżej. 

Świadomy biznes

Przewaga konkurencyjności to pojęcie w biznesie i ekonomii, opisujące unikalne cechy, zasoby lub strategie, które pozwalają firmie wyprzedzić konkurencję i osiągnąć lepsze wyniki finansowe oraz pozycję na rynku. Ta relatywna miara funkcjonowania firmy, budowana jest w oparciu o kilka kluczowych aspektów, spośród których najczęściej wymieniane są: jakość, efektywność, innowacyjność, zakres działalności czy dostęp do zasobów. Jak nietrudno się domyślić, większość z nich, stanowi fundament świadomej strategii biznesowej liderów rynku. Modele dekarskich przedsiębiorstw w większości nie zostały określone dzięki biznesowemu wykształceniu ich właścicieli. Niemniej stoją za nimi przedsiębiorcy-rzemieślnicy z klarowną wizją nie tylko istnienia, ale również rozwoju swoich firm.

Jakość nie do podrobienia

Słusznym podejściem i praktykowanym przez większość dekarskich przedsiębiorców jest oparcie swojego modelu biznesowego o najwyższą jakość dostarczanych usług. Szczególnie jeśli mówimy o nie najtańszym, ale zdecydowanie najbardziej kluczowym elemencie budynku, jakim jest dach. To od jego jakości zależy zarówno przyszła energooszczędność, jak i długowieczność całego projektu. Dlatego też, niezaprzeczalnym elementem łączącym wszystkich bohaterów akcji #DumnyDekarz jest najwyższa jakość usług, która ugruntowała ich pozycję na rynku i zabezpieczyła przyszłość w branży. Nierzadko jest ona łączona z pewnego rodzaju niszą na rynku lokalnym, bądź ogólnopolskim. Janusz Blecharz, bohater piątej edycji inicjatywy, zawodowy strażak i pasjonat dekarstwa, swój biznes oparł głównie na działalności związanej z wymianą okien dachowych. Pozwala mu to na sprawniejsze łączenie obydwu zawodów, elastyczniejsze zarządzanie swoim czasem oraz czasem swojej ekipy. Daje również możliwość uczestniczenia w większych inwestycjach bez angażowania się w cały proces związany z budową dachu od podstaw, w tym pozyskiwania niezbędnych pozwoleń i codziennego monitorowania pracy. O podobnej niszy opowiadał także Stefan Wiluś, właściciel firmy dekarskiej Wimed z Bydgoszczy, specjalizującej się w renowacji dachów w obiektach zabytkowych. Jak podkreśla Wiluś, pomysł na jego biznes był świadomą decyzją, którą przyspieszyło zdobycie przez niego uprawnień konserwatorskich. Pozwoliło mu to na ugruntowanie pozycji swojej firmy jako wyspecjalizowanej w dachach wymagających ogromnej wiedzy technicznej, znajomości materiału oraz dbałości o szczegół.

Konsekwencja w działaniu

Niektórzy bohaterowie akcji #DumnyDekarz celowo postawili na niekonwencjonalny profil swoich działalności. Jacek Niestrawski, dekarz-przedsiębiorca z województwa Wielkopolskiego, wraz ze swoją ekipą od lat podejmuje się dachów jedynie w promieniu dwudziestu kilometrów od swojego miejsca zamieszania. Dzięki temu, ale także dzięki swojej altruistycznej naturze, stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dekarzy w swoim regionie. Z kolei Krystian Piątek, właściciel firmy MagBud z Wrocławia, w przeciwieństwie do większości przedstawicieli w branży – prowadzi spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która, jego zdaniem, jest najbezpieczniejszą formą działalności gospodarczych, szczególnie w niepewnych czasach popandemicznych oraz wysokiej inflacji. To konsekwencja w budowaniu rzetelnego i zgranego zespołu oraz precyzyjna wizja firmy, pozwalają mu na sprawne zarządzanie dziesięcioosobową ekipą oraz realizowanie projektów, które niejednokrotnie były nagradzane w konkursach, również na rynku europejskim. Oryginalny pomysł na firmę mają także bracia Stawowczykowie – Dawid i Marcin, których firma wyspecjalizowała się w łupku naturalnym. Stworzyli unikalny produkt na rynku – autorski sposób krycia dachów tym materiałem. Zgodnie twierdzą, że „stawowczykowe krycie” jest ich wizytówką i zarazem rekomendacją, która z sukcesem znajduje uznanie wśród inwestorów spragnionych  innowacyjności, i estetycznych rozwiązań.

Powyższe historie bohaterów inicjatywy #DumnyDekarz są dowodem na to , że pasja i konsekwencja w działaniu potrafią zbudować firmy i biznesy dekarskie, które nie tylko w warunkach sprzyjającej koniunktury, ale także i w momentach kryzysowych, świetnie odnajdują się na rynku budowlanym. Potwierdzając tym samym godną podziwu samoświadomość biznesową i przewagę nad nierzadko dużo większymi graczami na rynku.

Powiązane artykuły

Bez kategorii

#DumnyDekarz świętuje swój jubileusz

2023 rok, mimo że jeszcze w pełni, już dziś można śmiało nazwać rokiem Dumnego Dekarza. Przede wszystkim in... czytaj więcej

Porady prawidłowa obróbka okna dachowego

Jak prawidłowo wykonać obróbkę okna dachowego?

Obróbka okna dachowego jest koniecznością nie tylko ze względów estetycznych. Poprawne wykończenie wnęki ok... czytaj więcej

Dumny Dekarz

Dekarska tożsamość zawodowa

Jedynie z pozoru dekarstwo to zawód jak każdy inny. Zarówno warunki jego wykonywania, jak i inne wyzwania, ... czytaj więcej

Dołącz do naszego newslettera!

Jesteś dekarzem lub działasz w branży deweloperskiej/wykonawczej? Zapisz się do naszego newslettera już dziś i bądź zawsze na bieżąco z informacjami o nowych produktach, promocjach i ofertach.

Jeśli nie należysz do tej grupy, ale chciałbyś uzyskać więcej informacji o ofercie marki Dakea, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.