Dumny Dekarz

Jak zbudować wiarygodną markę firmy dekarskiej?

Sprzyjające trendy na rynku usług budowlanych otwierają szereg możliwości dla istniejących, jak również nowych przedsiębiorców. Hossa nie omija także branży dekarskiej. Rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych profesjonalistów sprawia, że inwestorzy są skłonni czekać miesiącami na wolne terminy, a rzetelni dekarze-przedsiębiorcy nie martwią się o pozyskiwanie nowych zleceń. Wynika to między innymi z poprawy ogólnego wizerunku firm dekarskich, których liderzy nierzadko są postrzegani jako kluczowi partnerzy nie tylko w dekarskim projekcie budowlanym. Konsekwencja w działaniu właścicieli firm, a także rzetelna praca oraz umiejętność dostosowania się do potrzeb rynku sprawiły, że zawód dekarski ewoluował do rangi rzemiosła w rękach doświadczonych ekspertów. Wykreowanie stabilnego wizerunku konkretnego przedsiębiorstwa przy tym zajmuje wciąż długie lata, a na sukces w tym względzie składa się szereg detali. O swoich patentach na budowanie wiarygodnej marki dekarskiej opowiadają przedsiębiorcy na łamach branżowej publikacji „Dekarze”.

Solidne filary

Zaczynając od podstaw. Budowanie marki można nazwać spójnym i świadomym procesem tworzenia wizerunku firmy i sposobu jej odbierania przez rynek, a jego początku należy upatrywać w jasnym określeniu misji, wizji oraz wartości, które będzie sobą reprezentować. Jest to jeden z pierwszych etapów, który odpowiednio przeprocesowany, przynosi wiele długofalowych korzyści każdemu przedsiębiorcy. Niezwykle istotne w tym względzie są konsekwencja oraz spójność w działaniu, poczynając od samej oferty, a na realizacji inwestycji kończąc. Buduje to wiarygodność firmy i wpływa pozytywnie na jej renomę. Świetnym tego przykładem jest pomysł na firmę stworzoną przez Jacka Niestrawskiego „DACHY NIESTRAWSKI”, której właściciel podkreśla poczucie odpowiedzialności swojego biznesu za wszystkie okoliczne dachy wokół miejsca wykonywania swojej działalności.

Patent na biznes

Kolejnym istotnym elementem jest świadomość rynku i rozeznanie wśród firm o podobnym profilu świadczonych usług. W przypadku branży dekarskiej bardzo często skutkuje to wyróżnieniem kluczowej kompetencji firmy, jak specjalizacja w konkretnych dachach, czy też działalnością w niszy, co w wywiadzie udzielonym redakcji magazynu „DEKARZE” podkreślili właściciele firmy MDACH z Łodzi – Daniel Baliński oraz Marcin Solarek. Jak w każdej branży, odpowiednia nazwa oraz logo firmy mają pozytywny wpływ na kreowanie wizerunku i rozpoznawalność marki przedsiębiorstwa, ale same w sobie nie zapewnią mu renomy. Ryszard Piwowski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy oraz przedsiębiorca z Kujawsko-Pomorskiego wyjaśnia żartobliwie, że choć swoją firmę nazwał „Perfekt”, nie oznacza to, że jest jedyną, która wykonuje naprawdę dobrej jakości dachy.

Jakość i uczuciowość

Nie da się ukryć, że jednym z najczęściej wskazywanych przez szefów-dekarzy patentów na wyrobienie dobrej renomy przedsiębiorstwa jest utrzymywanie wysokiej jakości świadczonych usług, co mocno podkreślił Maciej Roszman, właściciel firmy „MR-DACH” – Jeśli trzymasz się jakości, pracy dla ciebie nie zabraknie. Nie martwię się o to, co będę robił w tym roku czy w przyszłym. Dzięki jakości nie mam realizacji, które nie są zapłacone, nie mam klientów, którzy są niezadowoleni. Dla Józefa Szmyda, przedsiębiorcy z Podkarpacia i właściciela winnicy w Bieszczadach, najważniejszą wartością, która powinna przyświecać każdej firmie dekarskiej, jest uczciwość wobec siebie i wobec wykonanej pracy, aby jak sam stwierdził – nie chować się za zmienionymi numerami telefonów i być na rynku w dobrym tego słowa znaczeniu. Zapytany z kolei o swoją receptę na sukces w branży bez wahania wskazał nieustanny rozwój osobisty.

Proces budowania wiarygodnej marki firmy dekarskiej jest nie tylko czasochłonny, równie ważne jest także posiadanie przemyślanej strategii opartej na przejrzystych zasadach i autentycznych wartościach. Warto jednak poświęcić mu swój czas i uwagę, ponieważ jak przy każdej dobrej inwestycji, prędzej czy później przyniesie wymierne korzyści, istotne dla każdego przedsiębiorcy.

Powiązane artykuły

Dumny Dekarz

Jak zarządzać firmą dekarską? – porady profesjonalistów

Dekarza, jak wiadomo, łatwiej znaleźć na dachu, niż na leżaku. Tymczasem zachowanie równowagi pomiędzy prac... czytaj więcej

Dumny Dekarz

Rosnący prestiż dekarstwa

Dzisiejsi dekarze to jedna z bardziej docenianych i szanowanych grup zawodowych w całej branży budowlanej. czytaj więcej

Dumny Dekarz

Tradycja a nowoczesność w branży dekarskiej

Spoglądając z perspektywy ostatnich kilkudziesięciu lat, widać wyraźny powiew świeżości na rynku usług deka... czytaj więcej

Dołącz do naszego newslettera!

Jesteś dekarzem lub działasz w branży deweloperskiej/wykonawczej? Zapisz się do naszego newslettera już dziś i bądź zawsze na bieżąco z informacjami o nowych produktach, promocjach i ofertach.

Jeśli nie należysz do tej grupy, ale chciałbyś uzyskać więcej informacji o ofercie marki Dakea, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.